Jak używać go do poprawy SEO? Czym jest Pinterest? Chociaż Pinterest klasyfikowany jest na ogół jako portal społecznościowy, tak de facto jest to wielki agregator treści obecnych w internecie tworzony przez użytkowników, który zawiera z tego powodu elementy charakterystyczne dla sieci społecznościowej. Idea jego działania jest prosta. Ludzie tworzą na nim tablice, w których umieszcza się piny, czyli rodzaj wpisów, które składają się z grafiki, linku prowadzącego do zewnętrznej strony i opisu. Użytkownicy korzystają z Pinteresta jako codziennej pomocy do porządkowania własnego życia, zamieszczając na nim różne pomysły do użycia w późniejszym czasie, oraz traktują go jako listę zakupów. Analizy pokazują, że bardzo wiele osób dodaje do niego produkty, które mają potem zamiar kupić, a na prawdę bardzo często ich piny są odnajdowane przez inne osoby, które mogą pod wpływem impulsu wejść na stronę i też dokonać zakupu. Dla wielu ludzi Pinterest bowiem jest zamiennikiem Ceneo czy innych agregatorów ofert sklepów ecommerce. Do tego ludzie dodają na niego piny prowadzące do artykułów z ulubionych blogów i innych stron. Jak wykorzystać serwis Pinterest dla lepszego SEO? Pozycjonowanie stron dzięki Pinterestowi owocuje między innymi w naturalne pozyskiwanie linków. Linkowanie na masową skalę dokonywane przez użytkowników Pinteresta połączone z wieloma innymi jego funkcjami sprzyja działaniom SEO, gdyż popularne piny szybko docierają do innych użytkowników, którzy je kopiują na swoje tablice. Nie wystarczy jednakże używać go w sposób chaotyczny, kreując piny do własnych stron. Właściciele biznesów głównie powinni stworzyć konto biznesowe na Pintereście, chociaż wielu z nich odnosi sukces w działaniach i z poziomu zwykłego konta, które jednakże nie daje dostępu do narzędzi analitycznych, a więc nie można zbadać za bardzo swojej skuteczności z poziomu samego portalu. Ważnym elementem w prowadzeniu Pinteresta jest dobre uzupełnienie własnego profilu i podanie o nim pełnych informacji z zawarciem najważniejszych dla nas słów głównych. Algorytmy indeksujące Google widzą naszą nazwę użytkownika a także opis, dlatego powinny być one adekwatne do naszej działalności, gdyż te elementy skłonią innych do wejścia w nie z poziomu przeglądarki. Najważniejsza jest natomiast konstrukcja samych pinów i ich treść. Głównie w ich nagłówku trzeba zawrzeć frazy, które powinny być zawarte też w opisie. Sam opis powinien być napisany w sposób zwięzły, niemniej jednak również zawierać powinien wezwanie do działania, czyli bezpośredni zwrot do użytkowników zachęcający ich do odwiedzenia danego linku. Co do aspektu, jakim jest linkowanie, Pinterest zabrania używać narzędzi skracających linki. Duży nacisk należy położyć przede wszystkim na grafikę, gdyż - tożsamo jak w sytuacji Instagrama - Pinterest to portal społecznościowy, na którym najważniejszy jest aspekt wizualny i trzeba mieć tu wyczucie estetyki, oraz chociażby podstawowe kwalifikacji graficzne. Bardzo pomocne są tu narzędzia takie, jak Canva. Trzymając się tych łatwych wytycznych, można w znaczący sposób poprawić swoje wyniki SEO, gdyż coraz więcej blogerów i sklepów donosi, że to przede wszystkim z Pinteresta pochodzi pozyskiwany na nie ruch. Źródło informacji: marketing szeptany.
Jak używać go do poprawy SEO? Czym jest Pinterest? Chociaż Pinterest klasyfikowany jest na ogół jako portal społecznościowy, tak de facto jest to wielki agregator treści obecnych w internecie tworzony przez użytkowników, który zawiera z tego powodu elementy charakterystyczne dla sieci społecznościowej. Idea jego działania jest prosta. Ludzie tworzą na nim tablice, w których umieszcza się piny, czyli rodzaj wpisów, które składają się z grafiki, linku prowadzącego do zewnętrznej strony i opisu. Użytkownicy korzystają z Pinteresta jako codziennej pomocy do porządkowania własnego życia, zamieszczając na nim różne pomysły do użycia w późniejszym czasie, oraz traktują go jako listę zakupów. Analizy pokazują, że bardzo wiele osób dodaje do niego produkty, które mają potem zamiar kupić, a na prawdę bardzo często ich piny są odnajdowane przez inne osoby, które mogą pod wpływem impulsu wejść na stronę i też dokonać zakupu. Dla wielu ludzi Pinterest bowiem jest zamiennikiem Ceneo czy innych agregatorów ofert sklepów ecommerce. Do tego ludzie dodają na niego piny prowadzące do artykułów z ulubionych blogów i innych stron. Jak wykorzystać serwis Pinterest dla lepszego SEO? Pozycjonowanie stron dzięki Pinterestowi owocuje między innymi w naturalne pozyskiwanie linków. Linkowanie na masową skalę dokonywane przez użytkowników Pinteresta połączone z wieloma innymi jego funkcjami sprzyja działaniom SEO, gdyż popularne piny szybko docierają do innych użytkowników, którzy je kopiują na swoje tablice. Nie wystarczy jednakże używać go w sposób chaotyczny, kreując piny do własnych stron. Właściciele biznesów głównie powinni stworzyć konto biznesowe na Pintereście, chociaż wielu z nich odnosi sukces w działaniach i z poziomu zwykłego konta, które jednakże nie daje dostępu do narzędzi analitycznych, a więc nie można zbadać za bardzo swojej skuteczności z poziomu samego portalu. Ważnym elementem w prowadzeniu Pinteresta jest dobre uzupełnienie własnego profilu i podanie o nim pełnych informacji z zawarciem najważniejszych dla nas słów głównych. Algorytmy indeksujące Google widzą naszą nazwę użytkownika a także opis, dlatego powinny być one adekwatne do naszej działalności, gdyż te elementy skłonią innych do wejścia w nie z poziomu przeglądarki. Najważniejsza jest natomiast konstrukcja samych pinów i ich treść. Głównie w ich nagłówku trzeba zawrzeć frazy, które powinny być zawarte też w opisie. Sam opis powinien być napisany w sposób zwięzły, niemniej jednak również zawierać powinien wezwanie do działania, czyli bezpośredni zwrot do użytkowników zachęcający ich do odwiedzenia danego linku. Co do aspektu, jakim jest linkowanie, Pinterest zabrania używać narzędzi skracających linki. Duży nacisk należy położyć przede wszystkim na grafikę, gdyż - tożsamo jak w sytuacji Instagrama - Pinterest to portal społecznościowy, na którym najważniejszy jest aspekt wizualny i trzeba mieć tu wyczucie estetyki, oraz chociażby podstawowe kwalifikacji graficzne. Bardzo pomocne są tu narzędzia takie, jak Canva. Trzymając się tych łatwych wytycznych, można w znaczący sposób poprawić swoje wyniki SEO, gdyż coraz więcej blogerów i sklepów donosi, że to przede wszystkim z Pinteresta pochodzi pozyskiwany na nie ruch. Źródło informacji: marketing szeptany.