Przejdź do głównej zawartości

Mrożenie i chłodzenie jedzenia

Mrożenie i chłodzenie jedzenia
Nietrwałe produkty spożywcze muszą być przechowywane w kontrolowanych warunkach, też w niskiej temperaturze. Niska temperatura ogranicza rozwój chorobotwórczych patogenów, w tym bakterii i grzybów, które są odpowiedzialne za psucie się żywności. Komory mroźnicze przechowują żywność w temperaturze poniżej zera stopni Celsjusza.



Mrożenie zwykle polega na przetrzymywaniu towarów w temperaturze od -10 do -20 stopni Celsjusza. Każdy produkt wymaga przechowywania w nieco innej temperaturze i nie można ustalić jednej temperatury dla wszystkich towarów. W sytuacji bardzo delikatnych towarów używa się specjalny rodzaj mnożenia. Zamrażanie szokowe polega na szybkim wprowadzeniu produktu z stan ujemnej temperatury. Taka temperatura konserwuje produkt bez potrzeby jego pasteryzowania, tyndalizacji czy stosowania jakichkolwiek innych procesów mających na celu utrwalenie żywności. W ten sposób można przechowywać poprawnie znacząca większość produktów, oczywiście tylko tych, które po rozmrożeniu nie tracą swoich właściwości. W czasie procesu mrożenia bardzo ważne jest administrowanie temperatury. Przez cały okres mrożenia temperatura produktu musi być identyczna. Wszelkie wahania mogłyby doprowadzić do zepsucia się żywności, więc proces przechowywania musi być stale sprawdzany za pomocą profesjonalnych urządzeń monitorujących i pomiarowych. Mrożoną żywność, w współzależności od rodzaju, można przechowywać od kilku miesięcy do wręcz roku. Im delikatniejszy jest produkt, tym krócej powinien być przechowywany.

Zobacz także: przenośne komory chłodnicze.

Popularne posty z tego bloga

Zalety ogrzewania podłogowego

Od w każdej chwili marzy Ci się chodzenie boso po domu dosłownie zimą? W takim razie zainwestuj w frezowanie pod ogrzewanie podłogowe i zapewnij sobie taki luksus. Cały proces będzie szczególnie banalnie łatwy, jeżeli w budynku wylano posadzki anhydrytowe. Taki rodzaj wylewki charakteryzuje się wysokim przewodzeniem ciepła, co idealnie skomponuje się z grzewczą podłogą.

Czy warto płacić za reklamy na facebook

Dziś żadna firma nie jest w stanie funkcjonować bez organizowania akcji promocyjnych. Działalność reklamowa prawie całkiem przeniosła się do internetu. Wiele sklepów, zwłaszcza tych, które funkcjonują jedynie online, nie korzysta z tradycyjnych form promocji, takich jak ulotki lub reklama w prasie.

Charakterystyka materiałów wykorzystywanych w gadżetach promocyjnych

Reklama to jeden z podstawowych elementów każdej strategii marketingowej, mający na celu dotarcie do potencjalnych klientów a także budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Istnieje sporo różnorakich form reklamy, w tym tradycyjne metody tj. ogłoszenia w mediach, oraz nowoczesne podejścia, w tym użycie produktów i akcesoriów reklamowych, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki. Pośród popularnych narzędzi stosowanych w kampaniach reklamowych znajdują się różnorodne gadżety reklamowe, które mogą być zarówno praktyczne, jak i miłe dla oka, dostosowane do potrzeb odbiorców.