Właściwie każdy lokal gastronomiczny musi posiadać odpowiednie aranżacje, bo to właśnie od tej aranżacji zależy, czy klienci będą się czuli w tym lokalu dobrze i chętnie do niego wracali. O ile aranżacja jest stworzona w sposób fachowy, to wnętrze wygląda atrakcyjnie, a właściwie każdy, kto odwiedza restaurację, jest nią zachwycony. Aranżacja lokalu gastronomicznego nie jest wcale prostą sprawą, bo należy wziąć pod uwagę wiele podstawowych kwestii.
Przede wszystkim odpowiednie rozmieszczenie wszystkich elementów w lokalu. Nie może być w nim zbyt ciasno, bo w takim pomieszczeniu klienci po prostu nie będą się świetnie czuli. Jeżeli pomieszczenie będzie również zbyt duże i źle zaaranżowane, to może dawać wrażenie pustki, a to nie działa dobrze wizerunkowo na firmę. Identyfikacja wizualna musi być spójna. Nie możemy sobie pozwalać na aranżację przestrzeni, w której wszystko jest jak gdyby ze sobą niepowiązane tematycznie, bo to nie da nam dobrego rezultatu. Całość powinna być ciekawa. Muszą być użyte odpowiednie kolory kojarzące się z naszą działalnością i ze sposobem, w jakich chcemy być postrzegani przez klientów. Może się to wydawać proste, niemniej jednak tworzenie identyfikacji oryginalnej, a równocześnie intrygującej, to duże wyzwanie. Identyfikacja wizualna firmy gastronomicznej musi się kojarzyć z jedzeniem, niemniej jednak równocześnie musi przekazywać takie wartości jak świeżość, jakość a także inne pozytywne doznania organoleptyczne. Zadbanie o wszystkie te kwestie wbrew pozorom nie jest wcale proste, dlatego aranżacje przygotowują profesjonalne firmy.
Zobacz więcej: projekt hotelu butikowego.